Carles Escartín en Categoria Pre-Guerra i Jordi Casanovas en Categoria Post-Guerra , vencedors del 45è Ral.li de Motos Històriques de Terrassa.
La prova per als 59 pilots inscrits, va constar d’un recorregut total de 75 km, per un paisatge increïble envoltant el parc natural de Sant Llorenç del Munt i de l’Obac, amb sortida en les instal·lacions del ATHC i arribada a Matadepera.
Els aficionats que van acudir el diumenge 23 d’abril a les instal·lacions del club, van veure desfilar autèntiques peces de museu que van competir en una prova de regularitat al llarg de 34km de tram cronometrat.
Organitzat per l’Escuderia MATHC del Atlètic Terrassa Hockey Club, es va celebrar la prova degana del calendari nacional.
El recorregut del circuit va transcórrer pels termes municipals de Terrassa, Matadepera, Mura, Talamanca, Navarcles i Monistrol de Calders.
La mitjana disposada per l’organització enguany, en el tram de regularitat va ser de 37 km/h. Per a comprovar amb exactitud la mitjana establerta, l’organització va disposar d’un equip de cronometratge per GPS.
Entrant de ple en el Programa del Ral·li, direm que a les 8.00 hores es va establir el parc tancat, amb el lliurament de dorsals i comprovació de motos i pilots. En aquesta edició el bon temps va acompanyar durant tot el recorregut als pilots inscrits.
Es va donar la sortida al primer participant a les 9.00 hores amb direcció a Matadepera passant pel centre de la població, per a enfilar poc després una dura pujada de 12 km, fins al Coll d’Estenalles.
Una vegada superat aquest important desnivell, la carretera va transcórrer per una infinitat de corbes tancades a dreta i esquerra, que posa a prova la perícia dels pilots i la mecànica de les motos, arribant aproximadament a les 9.45 h hores a Navarcles on acaba el tram de regularitat del Ral·li. Aquí és on ens esperava un esmorzar, amb el qual ens obsequia des de fa molts anys els Amics del Motor de Navarcles.
Una vegada recuperades les forces per part dels pilots i un merescut descans per a les màquines, sortim de Navarcles al voltant les 11.15 hores, en direcció a Monistrol de Calders i Mura, prenent adreça cap al Coll d’Estenalles, per una molt bona carretera de corbes amb desnivell, on gaudir dels últims quilòmetres abans d’arribar a Matadepera aproximadament a les 12.30 hores, on es va fer un aperitiu i el lliurament de premis.
Cal destacar en aquesta edició, la presència de pilots femenines, que van tenir una actuació molt destacada en la prova cronometrada.
Lliurament de Premis
- Guanyador absolut en Categoria Pre-Guerra , TROFEU KRONOS:
Carles Escartín , amb RADIOR 350 de 1927
- Guanyador absolut en Categoria Post-Guerra , TROFEU KRONOS:
Jordi Casanovas , amb BULTACO GTS de 1977
————————————————————————————————-
Altres Premis:
- Moto més Antiga
Josep Mª Piera , INDIAN SCOUT de 1920
- Premi a la restauracion categoria Pre-guerra:
José Linares , AUTOMOTO A16 de 1927
- Premi a la restauració categoria Post – guerra :
Joaquin Perez , SANGLAS 500
- Premi Participant Femenina millor classificada TROFEU KRONOS:
Núria Perez , YAMAHA RD 250 LC de 1980