Èxit absolut en la 47a edició del Ral·li de Motos Històriques “Ciutat de Terrassa”, organitzat per l’Escuderia MATHC de l’Atlètic Terrassa Hockey Club, en una edició molt especial que ha tornat a demostrar la passió pel motociclisme clàssic.
El ral·li, amb un recorregut total de 100 km, va transcórrer per un entorn natural privilegiat, vorejant el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. L’inici de la prova va tenir lloc a les instal·lacions de l’ATHC, amb arribada i exposició final de les motos a la plaça de l’Ajuntament de Terrassa, on també es va dur a terme l’acte de lliurament de premis.
El circuit va recórrer els termes municipals de Terrassa, Matadepera, Mura, Talamanca, Navarcles i Monistrol de Calders. Diumenge 6 d’abril, els aficionats van poder gaudir d’autèntiques peces de museu desfilant i competint en una prova de regularitat de 34 km cronometrats.
La mitjana establerta enguany pel tram de regularitat va ser de 37 km/h, controlada amb precisió gràcies a un sistema de cronometratge per GPS.
La jornada va començar a les 8:00 h amb l’obertura del parc tancat, lliurament de dorsals i verificació tècnica de les motocicletes i els pilots. Després d’un esmorzar típic català a “Can Salas”, el primer participant va sortir a les 10:00 h en direcció a Matadepera, encarant la dura pujada de 12 km fins al Coll d’Estenalles.
Posteriorment, el recorregut va continuar per una carretera plena de corbes tancades que van posar a prova tant la perícia dels pilots com la resistència de les màquines. Al voltant de les 11:00 h, els participants arribaven a Navarcles, fi del tram cronometrat.
La segona part del recorregut va portar els participants cap a Monistrol de Calders i Mura, tornant a pujar al Coll d’Estenalles, abans de la baixada final cap a Terrassa, on a les 12:30 h es va celebrar un aperitiu, l’exposició de les motos i l’esperada entrega de premis.
Destacar la notable presència de nous socis de l’Escuderia MATHC, diversos pilots joves i motos poc habituals en aquest tipus de proves, com la Benelli 250 2c. També cal subratllar la participació de pilots vinguts de fora de Catalunya.
L’organització agraeix el suport de l’Ajuntament de Terrassa, Vallescar Moto, la resta de patrocinadors, els voluntaris i tots els participants, que han fet possible, un any més, la celebració del ral·li de motos més antic del país.
ENTREGA DE PREMIS
Guanyadors principals (Trofeu KRONOS):
- Categoria Preguerra: Carles Escartín – Radior 350 de 1927
- Categoria Postguerra: Esteban Álvarez – BMW R51/2 de 1951
- Guanyadors absoluts del ral·li: Antonio Melero Orpez i Montse García Palos – Montesa Impala 175 Sport de 1966
Altres premis destacats:
- Premi a la millor restauració: Salvador Mateu i Berta Mateu – Benelli 250 2c (1978)
- Participant més llunyà:
- Alberto Lamborena García (des de Castro Urdiales) – BSA B3 500 de 1949
- Ander Lasuen (des de Bilbao) – OSSA 150 Comercial de 1962
Classificacions per categoria:
- Classe C Vintage (1919–1930):
- Carles Escartín – Radior 350 de 1927
- Jordi Ramón Vidal – New Map JTL5
- Classe E Postguerra (1946–1960):
- Esteban Álvarez – BMW R51/2 de 1951
- Alberto Lamborena García – BSA B33 500 de 1949
- Francesc Mestres Ruedas / Rosa M. Fernández Soler – BSA B31 de 1953
- Classe F Clàssic (1961–1970):
- Antonio Melero Orpez / Montse García Palos – Montesa Impala 175 Sport de 1966
- Daniel Requena Castro / David Requena Zhurbiy – Montesa Impala Sport de 1966
- Joan Besares Matas – Ducati 175 TS de 1966
- Classe G Moderna (1971–1980):
- Salvador Mateu / Berta Mateu – Benelli 250 2c de 1978
- Josep Ferras Gilabert – BMW R65 de 1987
- Xavier Olibart Culubret – BMW R65 de 1979