Skip to main content

El diumenge 15 de setembre els aficionats que van acudir a la prova degana del calendari nacional, van veure desfilar autèntiques peces de museu.

Va constar d’un recorregut total de 75 km envoltant el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i de l’Obac, amb sortida des de les instal·lacions de l’Atlètic  i arribada a Matadepera. El recorregut del circuit va transcórrer pels termes municipals de Terrassa, Matadepera, Mura, Talamanca, Navarcles i Monistrol de Calders.

La mitjana disposada per l’organització enguany en el tram de regularitat va ser de 37 km/h. Per a comprovar amb exactitud la mitjana establerta, l’organització va disposar d’un equip de cronometratge per GPS.

Entrant de ple en el programa del ral·li, direm que a les 8.00 h es va establir el parc tancat, amb el lliurament de dorsals i comprovació de motos i pilots.

La sortida del primer participant va ser a les 9.00 h amb direcció a Matadepera passant pel centre de la població, per a enfilar poc després una dura pujada de 12 km, fins al Coll d’Estenalles.

Una vegada superat aquest important desnivell, la carretera va transcórrer per una infinitat de corbes tancades a dreta i esquerra, que posa a prova la perícia dels pilots i la mecànica de les motos, arribant aproximadament a les 9.45 h hores a Navarcles on acaba el tram de regularitat del ral·li. Aquí és on ens espera un esmorzar, amb el qual ens obsequia des de fa molts anys els Amics del Motor de Navarcles.

Una vegada recuperades les forces, van sortir de Navarcles al voltant de les 11.15 h, direcció a Monistrol de Calders i Mura, fins al Coll d’Estenalles , per una carretera de corbes amb desnivell, on gaudir dels últims quilòmetres abans d’arribar a Matadepera aproximadament a les 12.30 h, on ens esperava un aperitiu i el lliurament de premis.

Cal destacar en aquesta edició, emotiu ral·li per al vencedor absolut de regularitat (Manel Malo López), perquè va guanyar amb la moto del seu pare, una excel·lent manera d’homenatjar un pilot amb una vida sempre vinculada al món del motor.

També cal destacar la presència de pilots femenins, diversos pilots joves, motos difícils de veure en aquest tipus de proves i la presència en el ral·li d’Enrique Castells, representant de FEVA (Federació Espanyola Vehicles Antics), aquesta, com a integrant de FIVA (Federació Internacional vehicles antics) van decidir atorgar-nos el títol de “Ral·li de la setmana” a nivell internacional, obsequiant-nos amb un pin especial per a tots els participants.

Posteriorment, es va realitzar l’acte homenatge a Jaume Soler Claveria (president honorífic de la MATHC i impulsor del ral·li), amb una exposició de diverses BSA, BMW, Motobecane, Corgui i Montesa de la seva propietat i d’amics assistents al menjar realitzat en el  9 Ca Salas. Per últim, vam tenir l’oportunitat de veure l’estrena del documental que Antoni Verdaguer, ha fet sobre la vida del Jaume Soler. Un acte molt emotiu i en el que es van reviure molts bons i divertits moments.

Lliurament de Premis

•           Guanyador en Categoria preguerra, TROFEU KRONOS: Jordi Ramón Vidal, amb NEW MAP 250 de 1928

•           Guanyador en Categoria postguerra, TROFEU KRONOS: Manel Malo López, amb VESPA 150 S de 1964

GUANYADOR ABSOLUT DEL RAL·LI

Manel Malo López, amb Vespa 150 S de 1964

Altres Premis:

•Premi a la restauració categoria preguerra: Jordi Ramón Vidal, New Map 250 de 1928

•Premi a la restauració categoria postguerra: Antonio Sánchez, LUBE RENN de 1960

•Premi Participant Femenina millor classificada TROFEU KRONOS : Elvira Porqueras, BSA 1928

Classe C Vintage (1919-1930)

1-Jordi Ramón Vidal (New Map)

2-Elvira Porqueras (BSA 1928)

3-José Linares Alba (BSA1929)

Classe D post  vintage (1931-1945)

1- David Porqueras (Gilera Militar 1936)

2- Josep María Font (BSA 1937)

Classe E  Classic (1946-1960)

1 Esteban Álvarez (BMW 1951)

2 Joan Solá Rododera (Montesa 1954)

3 David Domingo (BSA 1952)

Classe F post Classic (1961-1970)

1 Manel Malo López (Vespa 1964)

2 Jesús Moreno Bravo (Bultaco 1967)

3 Josep Cañizar (Bultaco 1961)

Classe G Moderna (1971-1980)

1-Toni Muñoz Guerra (Ossa 250T ”Pepsi” 1979)

2-Josep María Noguer (Laverda 500 1977)

3-Pau Llibre (Vespa 1962)

•           Trofeu ITERIA pilot més jove: Judit Salarich (OSSA 1961)