Skip to main content

L’Atlètic Terrassa Hockey Club va acollir el divendres 10 de febrer una tertúlia d’experts del motor i participants al Dakar. L’esdeveniment, dinamitzat per la Comunicadora Audiovisual Elisabet Carnicé, va celebrar-se al Xalet de les Instal·lacions i va comptar amb més de 60 assistents, entre socis i no socis, membres de la secció del club, pilots i copilots del món del motorsport. Els sis convidats dakarians, Antonio Angulo, Marcel Quirós, Pep Mas, Joan Rubí, Margot Llobera i l’Amadeo Roigé van relatar la seva experiència personal al Ral·li més dur del món.

Joan Rubí. Amb 7 dakars a l’esquena, el mataroní ha viscut totes les cares i escenaris del Dakar: Àfrica, Sudamèrica i Aràbia Saudita i ja prepara una nova participació per al 2024. Rubí va confessar com el Dakar li ha canviat la vida fins al punt de deixar la seva vida professional anterior i bolcar-se a les carreres offroad.

Marcel Quirós. Pilot tarragoní al Dakar Clàssic 2022 amb el seu Lada Niva, va patir la cara amarga del ral·li saudí amb un accident que el va fer abandonar. Quirós va explicar la dificultat d’aconseguir esponsorització per a l’equip i l’esperit de superació que et desperta una prova d’aquest calibre.

Antonio Angulo. Copilot debutant del veterà pilot Xavi Foj (31 participacions), ens va encomanar la seva passió pel Dakar des de ben petit. Aquest any, el mecànic d’egarenc (ITV Viladecavalls) ha pogut complir el seu somni, acabant finisher en categoria T3 amb l’Oryx prototip lleuger.

Margot Llobera. Ha participat a 3 Dakars. La jove andorrana (26 anys) va assistir-hi com a premsa el 2018, copilot de Mercè Martí amb un Side by Side el 2022 dins el primer equip femení de la història del Dakar, CMR Women Dakar Team, sense poder-lo acabar, i de copilot del camió del seu oncle Albert Llovera que també va abandonar després del primer tram del Dakar Rally 2023.

Pep Mas, compta amb trident de Dakars sobre dues rodes. El martorellenc pilot de motos de Team 77, va participar en l’edició del Perú de 2019 abandonant per problemes mecànics a l’etapa 5, hi va tornar el 2020 podent acabar el Dakar sense arriscar gaire i, després de dues edicions d’impàs entre pandèmia, hi va tornar aquest 2023 més preparat amb una Husqvarna millorada. Aquest cop, les lesions i caigudes li van passar factura i el seu Dakar a l’Aràbia Saudita acabava al km 150 de la tercera etapa. Pep Mas, des de 2019 és instructor de la seva pròpia escola infantil d’offroad elèctric i tecnificació. La seva passió continua.

Amadeu Roigé, un debutant copilot als 69 anys al costat de l’experimentat José Nicolàs, amb un Toyota al Dakar Clàssic 2023. Sense pensar-s’ho dues vegades i sense cap carrera prèvia, Roigé va entomar la proposta del seu amic sabadellenc per enrolar-se a la categoria regularista del Dakar Clàssic. I el va acabar!

La trobada va servir per a presentar la temporada 2023 de l’Escuderia MATHC amb 4 activitats previstes: El 45è Ral·li de motos clàssiques el 23 d’abril, la rua de clàssics en el marc de la Fira Modernista de Terrassa el 7 de maig, la Mathc Rider al setembre i la IV Pujada a la Mata el 18 de novembre, un rally de cotxes i motos inclòs dins la copa catalana de regularitat. La Junta de MATHC, també es planteja en fase embrionària, organitzar una trobada del “Seat Bocanegra”, pels seus orígens terrassencs gràcies al seu creador, l’enginyer Antoni Amat i la cooperativa Inducar.

Joan Amate, president de la secció, va entregar en mans dels dakarians, un guardó amb la imatge de l’Escuderia com a record d’agraïment per la nit Dakariana compartida. Un homenatge que també va rebre el president d’honor de l’escuderia nascuda el 1969, el Sr. Jaume Soler, que també va assistir a aquesta primera activitat de la seva estimada escuderia.

El sopar va anar a càrrec de l’equip de Can Salas Restaurant, de l’Atlètic Terrassa Hockey Club.